Apa Adakah Parasit dan Cara yang Cleanse Parasit Boleh Bantu

Apa Adakah Parasit dan Cara yang Cleanse Parasit Boleh Bantu

Parasit adalah organisma yang hidup pada tuan rumah (haiwan, tumbuhan, atau ya-walaupun seorang manusia) dan lintah jauh daripada itu, dengan mengambil nutrien daripada hos tanpa memberi apa-apa kembali. Parasit sememangnya mementingkan diri sendiri, mencuri nutrien daripada tuan rumah dan menyebabkan apa-apa tetapi masalah kepada pihak yang malang. Apakah ini bermakna untuk tuan rumah adalah bahawa sistem imun mengalami, menjadikannya lebih sukar untuk melawan penyakit. Terdapat semua jenis makhluk yang berada di bawah payung istilah "parasit." Yis, bakteria, virus, dan cacing hanya beberapa makhluk berpotensi menyusahkan.

Jadi mengapa anda perlu mengambil berat? Nah, parasit boleh menyebabkan pelbagai masalah bagi manusia. Bagi manusia yang sihat, parasit tidak biasanya masalah kerana sistem imun dilengkapi untuk menangani parasit tanpa campur tangan. Bahkan ada apa yang boleh dipanggil "bakteria berguna" hidup dalam setiap dan tiap-tiap seorang daripada kita. Jangkitan yis adalah satu contoh masa apabila yis buruk mengatasi bakteria berguna, menimbulkan masalah tidak selesa untuk tuan rumah. Sudah tentu, kebanyakan orang boleh mengatasi sesuatu seperti ini dengan preskripsi mudah atau ubat semulajadi.

Walau bagaimanapun, jika anda tidak sihat untuk memulakan dengan, ia boleh menjadi lebih sukar. Orang yang pH sudah tidak seimbang, orang dengan peredaran miskin, atau mereka yang mempunyai penyakit yang telah sedia ada mungkin mendapati bahawa parasit mengambil kesempatan daripada keadaan seperti itu, menyerang badan pada yang paling terdedah. Parasit mendapatkan keluar dalam keadaan terdedah dan akan bergerak ke arah kawasan-kawasan badan (tempat di mana mereka yang terbaik berkembang maju). Adakah ini bermakna bahawa parasit boleh hadir dalam mana-mana salah satu daripada bahagian-bahagian badan anda, termasuk organ-organ anda dan ya, walaupun dalam darah anda. Mereka yang mempunyai penyakit mungkin mendapati bahawa parasit sebenarnya membuat penyakit ini lebih buruk semua tanpa pengetahuan orang itu.

A membersihkan parasit adalah satu langkah yang perlu untuk memerangkap badan parasit berbahaya. Ada ujian makmal untuk menentukan sama ada atau tidak anda mempunyai parasit. Malangnya, ujian ini hanya menyaring selama kira-kira empat puluh parasit yang berbeza, bermakna ia mungkin untuk menguji negatif untuk jangkitan parasit apabila anda benar-benar melakukan mempunyai parasit. Sesetengah anggaran menunjukkan bahawa sehingga 80% daripada penduduk dunia adalah tuan rumah kepada beberapa bentuk parasit-ya, itu penduduk dunia, bermakna negara-negara membangun tidak satu-satunya tempat di mana parasit yang menjengkelkan bersembunyi.

Bagaimana saya tahu saya mempunyai jangkitan parasit?

Sudah tentu, terdapat pelbagai gejala yang berbeza daripada jangkitan parasit mungkin. Mengapa? Oleh kerana parasit tidak hanya menjangkiti satu bahagian badan. Berikut adalah beberapa tempat yang mungkin di mana parasit mungkin bersembunyi, dan tanda-tanda yang mengiringi mereka:

Membran mukus: masalah dengan pundi kencing anda, paru-paru, sinus, atau faraj, sebagai contoh, boleh menjadi lebih teruk dengan kehadiran parasit
Kulit: Gatal-gatal, bengkak, ruam, dan juga psoriasis, ekzema, gatal-gatal, dan dermatitis semua tanda-tanda potensi jangkitan parasit
Saluran pencernaan: ini menjelma dalam sesuatu yang mudah seperti masalah pencernaan, sembelit, dan juga lain-lain jenis sakit di perut, kolitis, atau ulser
Sistem limfa: alahan boleh menjadi tanda parasit dalam sistem limfa, sebagai makanan dicerna dilepaskan ke dalam usus
Sendi atau tisu: artritis radang, atau otot lain / sakit sendi boleh menjadi tanda parasit mengintai
Secara umum, perkara seperti keletihan (terutamanya selepas makan) dan anemia boleh dianggap sebagai tanda parasit dalam badan
Okay, tetapi mengapa saya perlu parasit?
Nah, terdapat pelbagai cara untuk mendapatkan parasit. Berikut adalah beberapa yang paling biasa:

Haiwan peliharaan: Malangnya, salah satu cara yang paling biasa untuk mendapatkan parasit adalah melalui haiwan kesayangan. Wanita yang sedang hamil diberitahu untuk tidak mengosongkan kotak sampah kucing sebabnya. Membasuh tangan selalu idea yang baik, tetapi juga yang tidak semestinya menghapuskan bahaya daripada jangkitan parasit yang berpotensi.

Air: Sebahagian besar daripada kita telah mendengar amaran "tidak minum air" apabila kita hendak pergi berjalan di tempat-tempat yang tidak dikenali. Ini kerana penduduk yang membesar di kawasan itu digunakan untuk parasit dan telah menyesuaikan diri untuk menampung mereka. Warga asing tidak digunakan untuk parasit ini tanpa disedari boleh membahayakan badan-badan mereka dengan meminum air penduduk tempatan minum. Malangnya, parasit ini mungkin bersembunyi untuk masa yang lama tanpa pengetahuan orang itu. Oleh itu, perjalanan boleh menyebabkan parasit seperti malaria dan cacing gelang untuk menyebarkan di seluruh dunia.

Makanan: Satu lagi cara untuk mendapatkan jangkitan parasit adalah melalui makanan yang kita makan. Keju dan yogurt, misalnya, mengandungi kedua-dua bakteria dan yis memberi manfaat kepada tubuh badan manusia. Walau bagaimanapun, jika mereka tidak umur atau diperam dengan cara yang betul, bakteria berguna boleh melaporkan kepada parasit yang tidak baik. Makanan mentah adalah satu lagi cara penyebaran parasit, daging dan ikan yang cara amat biasa menyebarkan parasit jika ia tidak dimasak dengan betul.

Alam Sekitar: Orang yang tinggal sama ada di kawasan pertanian di mana racun perosak adalah biasa atau di kawasan kabut tinggi lebih mudah terdedah kepada parasit. Tahap bakteria dan parasit adalah tinggi, misalnya, selepas hujan lebat, mewujudkan risiko jangkitan.

Jadi saya fikir saya mungkin mempunyai parasit. Apakah yang perlu saya buat sekarang?

Mula-mula, jangan panik! Perkara terakhir yang anda mahu lakukan adalah menghilangkan kucing Sparky kesayangan anda hanya kerana anda takut parasit lurks pada badan masing-masing. Apa yang anda mahu lakukan adalah kekal sedar akan risiko yang berpotensi untuk jangkitan dan mengambil langkah yang perlu ke arah menghapuskan parasit berbahaya. Terdapat cara-cara detoksifikasi, misalnya, yang semudah bersenam dan makan makanan sihat. Salah satu cara terbaik untuk memastikan bahawa badan anda adalah bebas daripada parasit, sudah tentu, adalah melalui membersihkan parasit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar