Jangkitan Saluran Kencing - Pemulihan Rumah Untuk UTI

Jangkitan Saluran Kencing - Pemulihan Rumah Untuk UTI

Mendapat jangkitan saluran kencing tidak menyenangkan. Setelah berkali-kali adalah semua tetapi tidak tertanggung, tetapi bagi ramai orang, terutama wanita, ini adalah kenyataan. Lebih buruk lagi, setiap kali ia kembali, kesannya meningkat. Ini adalah kes dengan cystitis. Ramai wanita akan tahu betul sakit tidak selesa yang melanda bahagian bawah abdomen dan rasa panas ketika membuang air kecil ini boleh menyebabkan. Mencari bagaimana untuk merawat jangkitan saluran kencing (UTI) bagaimanapun bukan satu tugas yang mudah.

Apabila mendiagnosis UTI, ia tidak sentiasa jelas untuk memahami punca disebabkan bilangan pencetus mungkin. Walaupun ramai orang dengan diabetes terdedah kepada jangkitan, sesiapa sahaja boleh dijangkiti melalui hubungan seks, douching atau menopaus. Oleh kerana itu, kitaran jangkitan berulang boleh berkembang.

Sebagai jangkitan bakteria, rawatan yang paling biasanya dalam bentuk antibiotik. Walau bagaimanapun, banyak bakteria semakin menjadi kebal kepada antibiotik, terutamanya jika ditetapkan dari semasa ke semasa. Satu lagi masalah bagi ramai sudah tentu adalah bahawa antibiotik itu sendiri boleh menyebabkan kesan sampingan, kebanyakan yang jauh lebih buruk daripada aduan mereka adalah bertujuan untuk mengubati. Rawatan alternatif oleh itu sangat digemari, walaupun tidak semestinya mudah untuk mencari.

Long dipercayai membantu dalam rawatan dan pencegahan UTI, kajian kini mula menunjukkan beberapa kredibiliti perubatan kepada pemikiran bahawa cranberry memang boleh menjadi senjata penting dalam bagaimana untuk merawat jangkitan saluran kencing. The cranberry merendah diri menghalang bakteria daripada berpaut kepada dinding pundi kencing, oleh itu semua tetapi menghapuskan peluang jangkitan. Penggunaan harian sekurang-kurangnya 1.5 auns bendalir jus cranberry tanpa gula tulen bukan sahaja akan membantu dalam rawatan, tetapi bertindak sebagai pencegahan, di samping mengekalkan kesihatan yang baik dalam salur kencing dan pundi kencing.

Adalah penting untuk menekankan bahawa hanya jus tanpa gula harus mabuk, kerana banyak jenama didapati di kedai runcit dibungkus dengan gula, yang sebenarnya boleh memburukkan lagi masalah tersebut.

Alternatif lain juga telah terbukti berjaya bagi banyak. Ini termasuk beri Jintan saru sebagai sifat-sifat bantuan antiseptik dalam penyingkiran bahan buangan dan toksin, membantu melawan jangkitan. Malangnya, ini tidak boleh ditadbir melalui beberapa menyegarkan G & Ts! Mereka bagaimanapun boleh diambil dalam infusi teh, atau ditambah smoothie setiap pagi.

Juga dikatakan memberi manfaat adalah bearberry, juga boleh didapati biasanya dirujuk sebagai uva-ursi. Mengandungi jumlah yang tinggi tanin ia adalah astringen yang kuat, yang membantu dengan kawalan pundi kencing. IT Ia juga membantu terhadap pelbagai patogen yang terdapat dalam UTI mengandungi Arbutin yang ditukarkan oleh bakteria ke dalam hidro quinone, yang dengan sendirinya memusnahkan bakteria. A herba kuat, bearberry hanya boleh digunakan pada masa-masa apabila kesakitan adalah paling teruk.

Untuk menurunkan lagi peluang jangkitan berulang, anda perlu mengurangkan pengambilan karbohidrat ditapis dan makanan yang mempunyai kandungan gula yang tinggi, manakala makan lebih sayur-sayuran hijau dan makanan protein yang tinggi Ia juga wajar untuk mencuba dan memakai seluar dalam kapas yang longgar dan pancuran bukannya mengambil berendam di dalam tab mandi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar