Apa Adakah Parasit Perut?

Apa Adakah Parasit Perut?

Ini adalah makhluk jahat sedikit bahawa apabila mereka memasuki sistem anda, melekat di sekeliling dan membiak. Mereka boleh bermula di dalam perut anda dan kemudian menyerang usus anda. Makan ikan mentah atau daging boleh menyebabkan parasit, serangga, haiwan peliharaan, walaupun kanak-kanak.

Di manakah mereka datang?

Parasit boleh memasuki badan anda dengan mudah. Jika anda berada dalam kesihatan yang baik maka badan anda boleh memerangi mereka di luar dan tidak akan menjadi masalah. Walau bagaimanapun, jika sistem anda dikompromi dan anda berada di bawah cuaca, kemudian parasit mempunyai lebih banyak peluang untuk menjadi masalah. Semakin tersumbat anda, lebih banyak parasit mempunyai peluang untuk tinggal di dalam badan anda. Malangnya, seperti diet kita tidak optimum dan kami sering mengambil diproses dan makanan segera, minuman manis dan pastri, maka badan kita mempunyai masa yang lebih sukar menghapuskan sisa toksik ini. Ia sering terlekat pada bahagian dalam kolon kita di mana plak mucoid ini membina dan merupakan tempat pembiakan parasit.

Bagaimana anda tahu anda mempunyai mereka?

Juga terdapat pelbagai gejala yang anda boleh mempunyai. Setiap orang adalah berbeza tetapi jika anda mempunyai dua atau lebih daripada gejala berikut, parasit perut boleh menjadi penyebabnya:

Sakit perut secara tiba-tiba
Demam
Menggigil
Muntah
Cirit-birit

Di atas juga boleh menjadi tanda-tanda sakit perut atau gastroenteritis kerana ia diketahui. Dalam kes sedemikian, melawat doktor untuk mendapatkan penjelasan dan bantuan. Sekiranya ini menjadi kes itu anda boleh membantu diri anda dengan tidak makan (anda mungkin tidak merasa seperti itu juga).

Bagaimana anda boleh menyingkirkan mereka?

Seperti di atas, lawatan ke doktor benar-benar dapat membantu kerana s / dia adalah seorang profesional dan boleh mendiagnosis masalah yang tepat. Jika ia flu perut, maka anda mungkin dalam untuk beberapa hari tidak sihat dan kemudian anda akan kembali kepada normal.

Perkara yang terbaik adalah untuk memastikan anda mempunyai pergerakan yang kerap buang air besar (1-2 sehari) dan di sini membersihkan herba boleh membantu anda. Ini akan membantu anda menghilangkan mereka parasit yang menjengkelkan. Makan semulajadi (tiada gula) kismis boleh membantu anda melegakan perut anda dan juga meletakkan lebih banyak bakteria ke dalam sistem anda. Atau anda boleh menggunakan acidophilus bukannya yogurt atau mengambil probiotik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar