Serai Minyak - Adakah Sebahagian daripada Remedy kuku jari kaki Kulat Berkesan?

Serai Minyak - Adakah Sebahagian daripada Remedy kuku jari kaki Kulat Berkesan?

Siapa sangka serai adalah bahan kuku jari kaki kulat pemulihan yang cekap. Apabila saya berfikir serai, saya biasanya mengaitkannya dengan sup ikan panas dan masam Thai. Ia adalah pokok dalam masakan Asia India dan Tenggara. Serai dalam bentuk minyak digunakan dalam ubat-ubat herba dan homeopati.

Dalam perubatan Ayurveda purba, ia digunakan untuk melegakan selesema, batuk dan demam, dan sebagai pengawet, memelihara kitab-kitab kuno dari acuan dan kulat lain. Di Brazil, ia digunakan untuk melegakan sakit perut, cirit-birit dan penyakit saraf. Serai biasanya digunakan sebagai penghalau serangga, serai wangi. Terdapat beberapa kajian ke mana minyak serai adalah yang terbaik digunakan. Dalam satu kajian yang dijalankan oleh Universiti of Wisconsin, minyak serai mempunyai kesan positif dalam menurunkan kolesterol.

Baru-baru ini ia telah dimasukkan dalam kulat ubat kuku jari kaki, kualiti antimikrob minyak serai yang telah diuji secara klinikal berkesan terhadap pelbagai jenis bakteria strain dan kulat. Ciri-ciri unik minyak pati ini adalah keupayaan menembusi dan menyuntik cecair semula jadi dan ia masih menyimpan kuku kaki kering dan melindunginya dari kelembapan yang tidak diingini. Tiada kesan buruk jangka panjang yang dikenali dalam menggunakan minyak pati.

Untuk sebab-sebab ini ramai orang telah mula beralih kepada penyelesaian homeopati apabila merawat penyakit dan bukannya ubat-ubatan preskripsi berbahaya. Apabila mencari yang berkesan ubat kulat kuku jari kaki, mencari ubat yang mempunyai minyak serai sebagai bahan. Bersama-sama dengan minyak pati lain, serai membuat rawatan anti-kulat yang kuat yang juga mengekalkan kuku dari runtuh dan kemerosotan selanjutnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar