Berlebihan berpeluh Tangan - Cara Kekal pastikan tangan anda kering dalam apa jua keadaan

Berlebihan berpeluh Tangan - Cara Kekal pastikan tangan anda kering dalam apa jua keadaan

Pada satu masa atau yang lain, kami mempunyai mungkin semua mempunyai tangan berpeluh berlebihan. Sama ada dari yang peperiksaan memandu, temu duga kerja atau tarikh pertama dengan rakan sekelas yang paling hangat di sekolah. Apa pun alasannya, ia adalah tidak selesa dan boleh menjadi sangat tidak menyenangkan. Ia boleh membuat interaksi sosial mimpi ngeri, dari berjabat tangan seseorang untuk mengusap dan membelai. Tetapi jika anda mengalami isu ini, tidak mustahil ia boleh dikawal atau diubati.

Masalah dengan berpeluh berlebihan perubatan dikenali sebagai hiperhidrosis Di luar dari fikiran yang sedar kita, walaupun mengecewakan diburukkan lagi dengan proses ini juga, ia adalah amat jelas pada kedua telapak tangan. Ini boleh berlaku melalui satu masalah perubatan yang mendasari seperti keresahan atau tiroid yang terlalu aktif. Atas sebab ini, ia sentiasa lebih baik untuk berunding dengan doktor anda sebelum awal dan rawatan. Gejala-gejala lain yang mungkin ada isu-isu lanjut, dinaikkan tempoh pergolakan, keletihan tidak wajar dan isu-isu berpeluh lagi di kawasan-kawasan lain badan. Anda juga mungkin mendapati diri anda berpeluh di malam hari.

Jika isu anda adalah terhad kepada tangan anda, anda kemungkinan besar telah disetempatkan hiperhidrosis. Merawat tangan boleh menyusahkan, atas sebab yang mudah bahawa tangan anda, untuk semua maksud dan tujuan, alat. Digunakan untuk walaupun yang paling biasa perkara sentiasa. Hanya cuba melalui rutin pagi anda, atau bangun dari tidur tanpa menggunakan tangan anda. Selepas itu, manakala roll amat berkesan pada antiperspirants yang ada, kesannya mungkin tidak tahan lama dan sudah tentu bukan penyembuhan.

Dalam kes-kes yang melampau, tangan berpeluh berlebihan boleh membenarkan pembedahan. Ini bagaimanapun, seperti mana-mana pembedahan sentiasa jalan terakhir untuk turun. Dengan walaupun yang paling mudah untuk prosedur, terdapat risiko yang amat nyata. Pembedahan yang terlibat tidak adalah yang paling menyenangkan. A simpatektomi serviks akan dilakukan. Ini memerlukan penggunaan ubat bius, walaupun tidak ada jahitan utama akan diperlukan. Dengan kadar kejayaan yang baik, ini telah diterbalikkan masalah bagi ramai pesakit. Walau bagaimanapun, dengan kesan sampingan yang boleh termasuk sakit yang besar sehingga dua bulan, meningkat berpeluh di kawasan lain yang lebih rendah daripada badan dan kerosakan saraf yang mungkin, ia tidak dilaksanakan tanpa berfikir berhati-hati.

Mungkin rawatan yang lebih sesuai dan sudah tentu kurang invasif adalah iontophoresis. Berjaya dalam majoriti pesakit, proses ini menggunakan air paip sahaja dan telah terbukti sangat berjaya dalam kebanyakan orang. Meletakkan tangan anda dalam dua air dipenuhi mandi plastik, arus elektrik yang rendah dihantar ke kawasan-kawasan yang dilaksanakan (s). Menariknya, ia tidak betul-betul dikenali mengapa ini adalah satu kejayaan, walaupun ia adalah secara meluas percaya menyebabkan menyekat salur peluh. Semua tetapi tidak menyakitkan, pesakit mungkin mengalami sedikit pin dan jarum sensasi di seluruh. Di suatu tempat antara tiga dan enam rawatan diperlukan dan akan perlu diulangi sekali-sekala sepanjang tahun. Satu rawatan yang berpatutan, ia boleh digunakan di rumah selepas latihan mudah dalam kaedah. Sekiranya air paip sahaja tidak membuktikan berjaya, terdapat ubat-ubatan yang boleh ditambah ke dalam air.

Sekiranya ini tidak mempunyai kesan, rawatan lain boleh cuba yang boleh termasuk suntikan perubatan dan suntikan botulinum toksin, sebelum laluan pembedahan perlu diambil kira.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar